Installatiebedrijven

Slim beheer voor al jouw installaties, Odoo-expertise die je verder brengt. 

Ontdek de kracht van Odoo en Callista voor jouw installatiebedrijf. Dé alles-in-één oplossing voor efficiënt projectbeheer. Verkoop, planning, stock, tijdsregistraties, facturatie, ... allemaal samengebracht in één krachtig pakket. Ook alle taken eenvoudig inplannen, toewijzen, afvinken en opvolgen lukt via Odoo! 

Techniekers krijgen, altijd en overal, de tools die ze nodig hebben om moeiteloos hun werk te doen, terwijl klanten de vrijheid hebben om services en onderhoud op maat aan te vragen. Interventierapporten, onderhoudssjablonen en gedetailleerd toolmanagement, maar ook de digitale opvolging van serienummers, garanties, toeslagen en spare parts opvolgen, maken Odoo (en onze Callista expertise) onmisbaar voor ieder installatiebedrijf. 

Ontdek meer in onze blog

Webinar: Digitaliseer jouw installatiebedrijf

Maak het je techniekers gemakkelijk, vermijd bonnetjes op papier en geef ze een tablet. Van de planning, tot de materialen in hun camionette. Van de informatie over de machines tot de herstellingen die daarop nodig zijn. Alle features aan het werk zien? Registreer en ontdek de kracht van Callista's expertise in de installatiesector.  


Onze Expertise, Jouw Succes

Verlies je soms het overzicht op je planning? Wil je niet zo veel tijd spenderen aan manuele kostenberekeningen? Vraagt handmatige opvolging al je energie en sluipen er soms toch fouten in? 

Stap af van handmatige processen, verouderde software en Excel-sheets. Odoo biedt een gestroomlijnde oplossing van verkoop naar taakopvolging, calculatie, facturatie, en resourceplanning. Repetitieve taken behoren tot het verleden. In plaats daarvan krijg je overzicht in je planning, kan je taken persoonlijk toewijzen en start iedere technieker met een duidelijk gedefinieerde opdracht waar materialen en informatie bij de hand is.

Ontdek meer in onze blog

Implementatie bij CTC Moyson

​Al verschillende installatiebedrijven doen beroep op Callista, hierdoor hebben we een unieke ervaring in deze sector verworven. We kennen jouw uitdagingen en kunnen futureproof Odoo-oplossingen bieden op maat van jouw situatie. Is de standaard Odoo set-up voldoende of heb je nood aan onze aanvullende features en apps specifiek gebouwd voor de installatiesector? We analyseren samen en beslissen steeds met een focus op naadloze integraties, gebruiksvriendelijkheid en jouw toekomstvisie. Luister naar het verhaal van CTC Moyson, zij schakelden samen met Callista over op Odoo. Waarvoor werd Odoo gebruikt in dit project? 

  • het beheer van 1400 machines 
  • het automatisch inplannen van keuringen en onderhoud 
  • administratieve vereenvoudiging van herstellingsopdrachten 
  • real-time verbruik van spare parts en actieve stock opvolging 
  • rapportage van financiële en operationele prestaties 
  • ontwikkeling van een klantenportaal met real-time connectie op de werkvloer 

Ontdek het volledige verhaal in de video hiernaast! >>

Waarom Odoo?

Over Odoo gesproken: we geloven oprecht in de kracht van deze eerlijk geprijsde alles-in-één oplossing voor de groei van jouw bedrijf. Wereldwijd gebruikt, open-source ERP en CRM, zowel door start-ups als grote internationale bedrijven. Webgebaseerd of op locatie, met 85 standaardapps en uitbreidbaar met aangepaste apps om jouw digitale transformatie te vervullen.

Odoo is een op zichzelf staande oplossing, door de expertise van Callista gefinetuned op de installatiesector. Het biedt niet alleen een efficiënte, geautomatiseerde workflow, maar ook een migratiebestendige en toekomstgerichte investering voor de lange termijn. 

Meer over Odoo

Functionaliteiten voor installatiebedrijven

  • Toepassen van configureerbare keuringen, checklists en kwaliteitscontroles
  • Gebruiksvriendelijke kilometerregistratie mogelijk met rechtstreekse track & trace-koppeling 
  • Eenvoudige tracking en opvolging van (verhuur- en vervang-)toestellen, spare parts, serienummers en bijhorende garanties
  • Planning van onderhoud en herstellingen met geïntegreerde stockreservatie en offertes voor spare parts of equivalenten
  • Direct integratie met spare-part-leveranciers (zoals Kramp, Würth, …) 
  • Afhandeling van toeslagen en andere belastingen (zoals Recupel, Bebat, …) 
  • Geïntegreerde label printing voor identificatie van materialen en machines
  • (Service) contractvoorwaarden vastleggen en laten ondertekenen
  • Geavanceerd magazijnverwerkingen met retours, spare parts en repairs

Deze features aan het werk zien? Schrijf je in voor onze webinar specifiek ontwikkeld door en voor installatiebedrijven! 

Schrijf je in voor onze webinar: "Digitaliseer jouw installatiebedrijf!"


Nog meer Odoo-features

  • Duidelijke offertes gebaseerd op jouw sjabloon

  • Overzichtelijke personeelsplanning in functie van individuele verlof- en werkdagen

  • Taken automatisch koppelen, inplannen en afvinken

  • (Mobiele) tijdsregistratie altijd en overal 

  • Eén workflow met je stock, tools, mensen en resources 

  • Eenduidig overzicht van voorraad (per technieker vs intern warehouse) 

  • Geïntegreerde boekhouding (conform Belgische wetgeving) en intercompany diensten automatiseren

  • E-invoicing via Peppol zoals die vanaf 1 januari 2026 verplicht zal zijn voor iedere B2B activiteit

  • Communicatie met klant, planner, technieker en admin op één plaats

  • Klantspecifiek prijsbeheer op categorie - en individueel productniveau

  • Gedigitaliseerde workflows van verkoop t.e.m. afhandeling in een paperless flow

  • Direct beschikbare API’s om te integreren met externe software

Verlopen jouw installaties nog net iets anders? Of nood aan een specifieke niche-oplossing? We denken graag met je mee en kunnen Odoo verder op jouw maat implementeren. 



Interesse of graag meteen een demonstratie? 

Ervaar de voordelen van Odoo - optimaliseer jouw installatiebedrijf, bespaar tijd en minimaliseer fouten in jouw services. Neem contact met ons op voor meer informatie of een persoonlijke demo.