Service Rapporten



Het digitaal aanbieden van een servicebon op de werf waarbij materialen, uren en extra informatie kan nagelaten worden.  

De Service Reports module van Callista biedt volgende mogelijkheden:

  • Techniekers toegang geven via een technieker webportaal
  • Techniekers zijn externe gebruikers van Odoo
  • Techniekers krijgen taken toegewezen die beschikbaar komen
  • Techniekers vullen online service rapporten in
  • Een service rapport omvat de voorziene materialen
  • Een service rapport kan uitgebreid worden met extra materialen
  • Techniekers kunnen werkuren toevoegen aan het servicerapport
  • Techniekers kunnen het servicerapport digitaal laten ondertekenen
  • Service rapporten kunnen vervolledigd worden voor facturatie

Vanuit het loginscherm, wordt een onderscheid gemaakt in service techniekers en andere medewerkers. De technieker zal enkel toegang hebben tot een technieker portaal, waar hij zijn projecten, taken en service rapporten terugvindt.



A ndere medewerkers, zoals een project manager of administratief medewerker, kunnen taken toewijzen aan techniekers en service rapporten voorbereiden.



De toegewezen taken en gerelateerde service rapporten zijn zichtbaar voor de technieker vanuit het technieker portaal. 

  • De technieker ziet de werkomschrijving

  • De technieker kan werkuren aanvullen voor hem en zijn collega’s

  • De technieker kan voorziene materialen terugvinden

  • De technieker kan aangeven hoeveel materiaal hij verbruikt heeft

  • De technieker kan extra materialen toevoegen

  • De technieker kan een notitie nalaten

  • De technieker kan foto’s toevoegen

Afbeelding 4: Attachments en notities



Van zodra het rapport volledig is, kan de technieker het aanbieden ter ondertekening aan de klant. De klant krijgt daarbij een overzicht van de uren, de verbruikte materialen en de vermelde notities in een PDF bestand.



Het ondertekende rapport komt per e-mail terecht bij de klant en de andere medewerkers vinden dezelfde informatie terug in Odoo.

  • De medewerker vindt de gelogde uren

  • De medewerker vindt het ondertekende rapport

  • De medewerker vindt de verbruikte materialen

  • De medewerker vindt de vermelde notities

  • De medewerker vindt de genomen afbeeldingen



De medewerker kan vervolledigen waar nodig en het rapport als ‘Klaar’ aanduiden. De materialen en uren komen vervolgens automatisch in de levering van diensten en materialen. Dit kan afgeleid worden aan de hand van de blauwe lijnen in de verkooporder.



De geleverde diensten en materialen kunnen meegenomen worden in een factuur naar de klant. Op die manier wordt de inhoud van het servicerapport, zonder dubbele handelingen rechtstreeks verwerkt in de facturatie.

Geïnteresseerd? Laat vandaag nog een berichtje achter.
Wij nemen direct contact met je op.