In minder tijd meer doen met Odoo van Callista

Installatiemonteurs zijn experts in hun vak en zien over het algemeen de administratie als een noodzakelijk kwaad. Een tevreden klant en een werkend resultaat, dát is wat telt! Hoe mooi zou het zijn als de administratie voortaan met een paar ‘kliks’ op een tablet wordt afgehandeld? En dat alle informatie van de machine tot aan de herstellingen die daarop nodig zijn in realtime beschikbaar zijn op datzelfde device? Optimaliseer jouw installatiebedrijf, bespaar tijd en minimaliseer fouten in jouw planning en services dankzij Odoo van Callista.

Callista heeft door de integratie van Odoo al verschillende installatiebedrijven in Nederland en België geholpen aan een efficiëntere service en planning. “Wij helpen installateurs om in minder tijd, méér te doen”, zegt Sofie van Looveren van Callista. “Een typisch voorbeeld voor deze sector is dat een bedrijf een toestel verkoopt en installeert bij een klant. Bij dat toestel hoort een identificatienummer. Dat vormt tevens het ID in Odoo. Aan de hand van dit nummer worden herstellingen, reserveonderdelen, onderhoud en garanties opgevolgd. Zie het als een soort logboek.” Dat is overigens niet standaard in Odoo, maar is door Callista volledig uitgewerkt met alle toeters en bellen specifiek afgestemd op installatiebedrijven. Onderdeel daarvan is ook het geautomatiseerd onderhoudssysteem waarbij een onderhoudsopdracht automatisch in de planning komt met de juiste informatie.”


100% papierloos

Eén van de grootste voordelen van Odoo is verder dat niets meer op papier hoeft te gebeuren. “Papieren werkbonnen zijn voorgoed verleden tijd, alles verloopt digitaal. Zodoende gaat er niks meer verloren van werkuren of materialen. Het is tevens een verademing voor de backoffice, want men heeft de zekerheid dat de omzet geborgd is en met 1 druk op de knop kan de factuur gemaakt worden. Installatiemonteurs kunnen via de tablet trouwens ook veel sneller schakelen door al op locatie een offerte op te stellen voor een specifieke reparatie- of vervangingsoperatie. De eindklant kan direct zijn goedkeuring geven, zodat zaken sneller opgeleverd kunnen worden. En zo zijn er tal van voordelen te bedenken. Ook naar extra services toe. Denk aan periodiek onderhoud of keuringen van installaties. We hebben de mogelijkheid voorzien dat je als gebruiker eigen templates kan configureren voor verslagen, certificaten of andere rapportagedoelstellingen. De installatiemonteur kan dit vervolgens eenvoudig invullen op de tablet en in functie van het toestel waaraan gewerkt wordt.”

Uniek aan Odoo van Callista is verder dat de installatiemonteur op locatie aan de hand van het identificatienummer direct alle relevante informatie, technische documentatie en alle reserveonderdelen van het specifieke toestel digitaal bij de hand heeft. “Dat werkt veel efficiënter en bespaart veel tijd. Tevens kan met de unieke ‘verhuurmodule’ een vervangend toestel aangeboden en opgevolgd worden via het systeem.” 

Meer weten over onze oplossing voor installatiebedrijven? Klik hier! 

Benieuwd naar wat Callista voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op voor meer informatie of een persoonlijke demo.